اخبار معارفی رسانه‌ها / دعوت شبکه قرآن از مردم برای حضور در یک برنامه تلویزیونی
کد خبر: 4004401
تاریخ انتشار : ۲۰ مهر ۱۴۰۰ - ۱۷:۴۲

اخبار معارفی رسانه‌ها / دعوت شبکه قرآن از مردم برای حضور در یک برنامه تلویزیونی

«دعوت شبکه قرآن از عموم مردم برای حضور در یک برنامه تلویزیونی» یکی از عناوین مهم صفحات معارفی رسانه‌ها در روز جاری است.

به گزارش ایکنا، صفحات معارفی رسانه‌ها، امروز سه‌شنبه 20 مهرماه اخبار متعددی را منتشر کرده‌اند که در ادامه می‌خوانید:
 
فارس
 
صفحه فعالیت‌های قرآنی خبرگزاری فارس، امروز سه خبر منتشر کرده است. در بخشی از خبری با عنوان «برگزاری نخستین جایزه شعر قرآنی حافظ/ پیوند شعر فارسی با قرآن» آمده است: نشست خبری جایزه ملی شعر قرآنی با حضور عبدالهادی فقهی‌زاده معاون قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در محل این معاونت برگزار شد. در این نشست فقهی‌زاده طی سخنانی درباره برگزاری این جشنواره گفت: پیشنهاد برگزاری جایزه ملی شعر قرآنی حدود یک سال قبل ارائه شد و آیین‌نامه‌ای هم برای این کار نگارش شد و مقرر شد اجرای کار را مؤسسه شهرستان ادب انجام دهد. وی شعر را یکی از اساسی‌ترین عناصر فرهنگی ملت‌ها دانست و گفت: آثاری که از زبان و قلم شاعران تراویده می‌شود در حقیقت مایه‌های مهم فرهنگی دارد به ویژه اینکه از آبشخور زلال معارف و آموزه‌های قرآنی سرچشمه بگیرد.
 
فقهی‌زاده ادامه داد: قرآن خودش یک شاهکار هنری و ادبی است و البته این یکی از وجوه اعجاز قرآن است، همچنین جایزه شعر قرآنی حافظ نام دارد و این انتخاب نام به دلیل است که خواجه شمس‌الدین محمد یکی از نمادهای برجسته هنری و معرفتی در پیوند با معارف دینی و قرآنی در ایران اطلاق می‌شود و لقب حافظ به وی از این رو است که او حافظ قرآن و حدیث است.
 
در ادامه مرتضی خدمتکار، مدیر دفتر تبلیغ و ترویج وزارت ارشاد طی سخنانی گفت: فعال‌سازی ظرفیت‌های عرصه هنر و فرهنگ و رسانه از سیاست‌های قطعی معاونت قرآن و عترت ارشاد است و تلاش می‌کنیم این ظرفیت‌ها را در راستای تبلیغ و ترویج قرآن به کار بگیریم به عنوان مثال جشنواره‌های آیات هم در همین راستا برگزار می‌شوند و جایزه ملی شعر قرآنی هم با همین هدف برگزار می‌شود. در این راستا با مؤسسه شهرستان ادب همکاری را آغاز کردیم و امیدواریم گام نخست، محکم برداشته شود و در دوره‌های آینده هم با شرایط بهتر برگزار شود، همچنین شهرستان ادب ظرفیت خوب فرهنگی است که می‌تواند مشارکت شاعران و نویسندگان را به جشنواره جلب کند.
 
دو خبر دیگر این صفحه در روز جاری شامل «خسروپناه: علامه حسن‌زاده «خواجه نصیرالدین» زمانه ما بود» و «ترتیل صفحه 241 قرآن/ آزادی یوسف از زندان+فیلم، متن و مفاهیم» هستند.
 
تسنیم
 
صفحه دین، قرآن و اندیشه خبرگزاری تسنیم امروز چهار خبر با عناوین «نشست علمی «زن در حدیث اهل بیت(ع)» برگزار می‌شود»، «تلاش معاونت امور زنان و خانواده ریاست جمهوری در راستای ارتقای اصلاح سبک زندگی»، «ماجرای ولادت امام عصر‌(عج) معجزه الهی بود / امام عسکری‌(ع) چگونه شیعه را مهیای عصر غیبت کرد؟» و «شبکه قرآن حافظ را می‌سازد / حفظ قرآن همراه با آیتم‌های نمایشی» منتشر کرده است.
 
ایسنا
 
صفحه دین و اندیشه خبرگزاری ایسنا امروز یک خبر با عنوان «کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد بنیاد دینی جامعه را تقویت می‌کنند» منتشر کرده است.
 
ایرنا
 
صفحه معارف خبرگزاری ایرنا امروز دو خبر با عناوین «علامه حسن‌زاده گاهی برای طرح یک بحث، تمام قرآن را تلاوت می‌کرد» و «هیچ غزل حافظ از تعالیم توحیدی و قرآنی خالی نیست» منتشر کرده است.
 
مهر
 
صفحه قرآن و عترت خبرگزاری مهر، امروز چهار خبر منتشر کرده است. در خبری با عنوان «شبکه قرآن از عموم مردم برای حضور در یک برنامه تلویزیونی دعوت کرد» می‌خوانیم: برنامه تلویزیونی ارحام که با ساختاری متفاوت زمینه سازش بین طرفین یک اختلاف را فراهم می‌کند در ۵۰ قسمت ۶۰ دقیقه‌ای ضبط خود را از نیمه دوم مهرماه آغاز می‌کند. روابط عمومی شبکه قرآن و معارف سیما از همه خانواده‌های ایرانی دعوت می‌کند در صورت تمایل به تماشای حضوری یک برنامه تلویزیونی متفاوت از طریق سامانه پیامکی ۳۰۰۰۰۷۱۱ ثبت نام کنند. برنامه تلویزیونی ارحام تلاش می‌کند با ترویج فرهنگ صلح و سازش به کاهش تنش‌های خانوادگی و اجتماعی کمک کند. هر برنامه ظرفیت حضور ۱۵۰ نفر را به عنوان تماشاگر دارد که به دلیل رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی حداکثر ۶۰ نفر برای هر برنامه دعوت می‌شوند.
 
تمامی خانواده‌های علاقمند به تماشای حضوری این برنامه در استودیو می‌توانند نام و نام خانوادگی خود و همراهانشان را از طریق سامانه ۳۰۰۰۰۷۱۱ ثبت کنند تا با تماس و هماهنگی عوامل برنامه به استودیوی ضبط دعوت شوند. حداقل ۱۸ سال سن، همراه نداشتن تلفن همراه، الزام به استفاده از ماسک و رعایت حجاب و پوشش مناسب از جمله شرایط حضور خانواده‌ها در این برنامه است.
 
سه خبر دیگر این صفحه در روز جاری شامل «ادامه فعالیت‌های مرکز قرآن آستان قدس حسینی در اهواز پس از اربعین »، «ضریح مقدس امام حسین(ع) غبارروبی شد» و «انس حافظ با قرآن در تفسیرهایی که به کار برده نمایان است» هستند.
 
میزان
 
صفحه دین و اندیشه خبرگزاری میزان، امروز چهار خبر با عناوین «چهاردهمین دوره جایزه ادبی جلال آل‌احمد فراخوان داد»، «بهناز ضرابی‌زاده: زنان مفهوم جنگ را تغییر می‌دهند»، ««حوض خون» به چاپ دوم رسید/روایت‌هایی تکان‌دهنده از مفقودالقصه‌های جنگ/این کتاب بوی روضه می‌دهد» و «تسلط حافظ بر علوم ریاضیات، گیاه‌شناسی و حفظ قرآن کریم/جذابیت شعر «لسان الغیب» در رندانه بودن آن است» منتشر کرده است.
 
باشگاه خبرنگاران جوان
 
سه خبر صفحه قرآن و عترت باشگاه خبرنگاران جوان در روز جاری شامل «بسیاری از نوحه‌های سال‌های اخیر فاقد محتوا هستند»، «استفتاء از رهبر معظم انقلاب درباره خمس سرمایه» و «حدیث امام علی‌(ع) درباره استفاده به لحظه از فرصت‌ها» هستند.
انتهای پیام
captcha